זה קישור לתובנות טריות שלי. http://kuterless.org.il/labs/coplay/93/details/
זה קישור למצגת - שמכילה מה שתיכנתי לעשות:
https://docs.google.com/file/d/0B_KWNyFYUvSrYUY0cHNZN0ctaEE/edit
וזה קישור לוידאו של הארוע
http://www.ustream.tv/recorded/48059969
אורי תרם עוד תובנות חשובות - ראו בטור ה"עצות"
בפעם הבאה שאעביר מצגת אעביר המסר הזה:
אנחנו מאמינים בשיתוף פעולה והגשמה. רוצים לאפשר ערבות הדדית וקירוב לבבות.
הדרך שלנו היא ליצור מרחב תקשורת שמתגבר על העכבות הרגשיות. אלו שמונעות פתרון בעיות וקידום יזמויות.
לכן אנחנו מפתחים מרחב אינטרנטי שמכיל ערוץ תקשורת אפקטיבי שמהוה סביבת אימון משחקית המעודדת שיתוף פעולה.
אז אנחנו מזמינים אתכם להשתתף ולעזור בתהליך הפיתוח
התובנות שלי מהערב הם:
1 - ניסיתי להשיג המון. גם שאנשים יכירו את הפרויקט, גם שירתמו לעזור גם שילמדו לשחק CoPlay וגם שאוכל להשתמש בפורמט CoPlay בלבד להעביר מה שרציתי.
2 - ההרצאה התבדרה לחלק מהנוכחים התיאשו. (מה שקורה בהרצאה רגילה)
3 - שכחתי להוקיר את חברי הצוות אבל עשיתי את זה באיחור.
4 - לא פעלתי לפי סדר של "למה" ואז "איך" ואז "מה" ( http://www.ted.com/talks/lang/he/simon_sinek_how_great_leaders_inspire_action )
5 - הלב הוא גרעין של שיתוף פעולה וערבות הדדית שנוצר בין חברי הפרויקט שכל אחד מהם עצמאי. (חגי, .... , אסף, בוני, אני, צחי) אנחנו קבוצה שתומכת אחד בשני. ה CoPlay משמש אותנו כדי לעזור אחד לשני.
זה המודל שאפשר להעתיק וליישם בקיבוץ
6 - הלמה שלנו הוא ערבות הדדית וקירוב לבבות ( אם רוצים לפחד קצת אז אפשר לצפות ב ( https://www.youtube.com/watch?v=0PJW2J0pLnU )
7 - כדי ללמד CoPlay אפשר "להמחיז" את הסיטואציה של קיבוצניק מהפלחה.
כאן ממש חשוב לי להוסיף עוד פידבקים.
תודה על הנכונות והענות לבצע את הניסוי הזה.
תודה !
נוצר: לפני 6 שנים, 9 חודשים • היעדים עודכנו לפני 6 שנים, 9 חודשים עודכן: לפני 6 שנים, 7 חודשים
כמה הערות בקשר למצגת שהוצגה (קחו הכל בערבון מוגבל, כמובן שייתכן שאני טועה):
* עושה רושם שלא היה תכנון מראש אלא נתנו לדברים לקרות מעצמם. כשמציגים מצגת, המציג צריך לשלוט בקהל, לכוון אותו לכיוון מסויים, בפועל זה לא קרה ועושה רושה שהמציגים לא ממש ידעו מה הולכים לעשות. זה יוצר בלבול בקהל וגורם לאיבוד המסר.
* שיתוף קהל במצגת זה דבר מסוכן, קשה מאוד לעשות את זה בצורה טובה ואם הקהל לא משתף פעולה זה יוצר רושם לא טוב. כשמכינים מצגת שדורשת שיתוף קהל צריך להתכונן למצב שבו הקהל לא ישתף פעולה. חייבים להיות עם היד על הדופק ואם הקהל לא משתף פעולה לעזוב את שיתוף הקהל ולהמשיך עם תכנית ב' בלי שיתוף קהל.
* ספציפית - במשחק הראשון שבו צחי העלה בעיה שלו לדבר - זה לא היה מתאים. צריך היה להכין מראש משחק רלוונטי למשתתפים. אם קהל היעד הוא מתנדבים של הסדנא, צריך להכין משחק רלוונטי להם, לדוגמה - פיתוח אתר אינטרנט, קידום רעיונות קוד פתוח / ממשל פתוח וכו'. כמובן שאפשר להשתמש בcoplay לכל דבר אבל זה לא רלוונטי למתנדבים של הסדנא ולצרכים שלהם.
* המצגת עצמה הייתה עם הרבה טקסטים, הרבה תוכן בכל שקף וזה מאוד קשה להבנה. מצגת צריכה להיות עם כמה שפחות טקסט - משפט אחד או רעיון אחד מרכזי בכל שקף. כמו כן, המיקוד של הקהל צריך להיות במציג המצגת ולא בשקפים - השקף הוא ברקע, המציג הוא העיקר.
* זמנים - מצגת של שעה זה כבר מראש הרבה זמן ויש סיכון של איבוד קשב, אני הייתי ממליץ לעשות מצגת של חצי שעה. אבל גם בשעה שהוגדרה מראש לא הגיעו עדיין לחצי מהמצגת. צריך להקפיד לעמוד בזמן שהוגדר, מתוך כבוד לזמנם שת המשתתפים.
* אני לא מתחייב אבל אם תירצו ייתכן שאוכל לעזור למקד ולשפר את המצגת שלכם (תלוי בזמני המוגבל..)
יש טעות בהגדרת כללי המשחק
שקף 6 - העמדה נקראת "גבש רעיון"
שקף 9 - העמדה נקראת "החלטה"
לסדר את התרגום לפני האירוע!!
לפני 6 שנים, 9 חודשיםאפרסם בפורום הסדנא הזמנה להשתתף בהרצאה
להקרין לפני הארוע את המשחק של מכבי
נוצרה לפני 6 שנים, 9 חודשים עם 1 הצבעותלבנות את כל ההקשר של הארוע בצורה שמתאימה למשחק עם כדור. - ראה ערך מכבי וגביע אירופה
נוצרה לפני 6 שנים, 9 חודשים עם 1 הצבעותלהחליף את שם הארוע בפייסבוק מ"התנסות בסיעור מוחות ציבורי"
ל"סיעור מוחות ציבורי אחר"
לשדר בשידור חי את ההרצאה
נוצרה לפני 6 שנים, 9 חודשים עם 1 הצבעות